Kontaktní centrum pro drogově závislé / Vstup klienta do služby

Kontaktní centrum pro drogově závislé

Vstup klienta do služby

1. krok

S klientem navážeme rozhovor, při kterém se vzájemně představíme. V případě, že klient nechce sdělit své jméno, přání klienta respektujeme. Dále zjišťujeme, co ho do zařízení přivádí.

2. krok

Pro navození bezpečí a vytvoření důvěrné atmosféry nabídneme klientovi občerstvení (vodu, čaj) a zajistíme soukromí k individuálnímu rozhovoru (nerušené prostředí). V úvodu rozhovoru informujeme klienta, že jeho pobyt v zařízení je anonymní, bezplatný, a že veškeré získané informace o něm podléhají povinné mlčenlivosti.

3. krok

První pohovor slouží k úvodnímu zhodnocení klienta a práci na jeho individuální zakázce. U anonymních uživatelů je k zhodnocení využíván dotazník IN-COME, popř. může být uživateli založena osobní dokumentace (IN-COME dotazník je také její součástí).

  • Založení osobní dokumentace je nutné pro možnost využití specifických služeb, pro které jsou osobní data nezbytná (např. testování na infekční choroby.
  • V případě, že je potřeba k dosažení cíle poskytnutí jeho osobních údajů je součástí osobní dokumentace také písemný souhlas klienta se zpracováním citlivých osobních údajů při vedení osobní dokumentace (opatřen podpisem uživatele). klient je pracovníkem poučen o skutečnostech, možnostech a důsledcích plynoucích z poskytnutého souhlasu, jedná se o tzv. plně informovaný souhlas.
  • Každý klient, s kterým je vyplněn IN-COME dotazník, je nadále pro statistické účely veden pod vlastním kódem, který má zaznamenán na kartičce, která mu je pracovníkem vystavena a kterou se nadále prokazuje při využívání služeb Kontaktního centra. Identifikační kód je sestaven z prvních třech písmen křestního jména uživatelovy matky, dne narození, prvních třech písmen uživatelova křestního jména a měsíce narození (MAR01JAN03).
  • Klient, bez vyplněného IN-COME dotazníku, je veden jako osoba bez kódu, No Code (NC).

4. krok

Během individuálního rozhovoru s novým klientem předáváme informace o filozofii, cílech a účelu zařízení. Popisujeme a vysvětlujeme nabídku služeb, práva, pravidla pobytu a sankce při jejich porušení, požární směrnici. Zejména se zaměřujeme na sdělení, které se týká klientových práv. S klientem uzavíráme ústní dohodu o poskytování služeb, jeho právech a povinnostech. Ústní dohoda vymezuje cíl, obsah, rozsah a podmínky poskytované péče, podmínky při nedodržování dohodnutých podmínek, způsob a podmínky pro ukončení a způsob, jakým lze dohodu měnit.